Тема

Особистість учителя
Влияния личности учителя на становление личности ученика » Блог ...- це умова формування
особистості учня.
(Д. Ліханов)




Проблемна тема психолога у  2019-2020 н.р. виходить з науково-методичних тем, над якими працює школа – «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних стандартів, розвитку національно-свідомої, креативної особистості» та психологічна служба міста – «Вплив оточуючого середовища на розвиток особистості дитини» і звучить наступним чином: «Вплив особистості вчителя на повноцінний розвиток особистості учня»
Актуальність даної теми обумовлена важливістю соціальної ролі вчителя, його місцем і функціями у суспільстві. Положення про важливу, визначальну роль вчителя в процесі навчання і виховання є загальновизнаним у всіх педагогічних науках. Як підкреслював П.Ф. Каптерев, «особистість вчителя в обстановці навчання і виховання займає перше місце, ті чи інші властивості його будуть підвищувати або знижувати виховний вплив навчання і виховання».   А  Сухомлинський зазначав: особистість учителя - це сила, яка може спонукати учня до багатьох дій. Улюблений учитель, сприймається тільки позитивно, в нелюбимому учні не бачать нічого хорошого.
Сфера впливу особистості вчителя охоплює інтелектуальну, емоційну, дієво-вольову сторони сприйняття учнів. Стійка професійно-педагогічна спрямованість особистості педагога відображається в його морально-етичному ставленні до своєї професії, у всьому характері його педагогічної і виховної діяльності. Це у великій мірі визначає успіх його діяльності, задоволеності роботою та спілкуванням з дітьми.
Специфіка взаємодії педагога з дітьми є традиційною для педагогічної психології. Ця проблема була висвітлена у другій половині XX століття рядом психологів: Н.Ф. Гоноболиною, Н.В. Кузьміною, В. Р. Мараловим та ін. При аналізі ситуації взаємодії вчителя з учнями вітчизняні психологи, і педагоги в якості найважливішого чинника цієї взаємодії відзначалася та обставина, що вчитель є для учня не тільки джерелом корисної інформації, але і прикладом, зразком, в тій чи іншій мірі визначає розвиток особистості кожного учня, тобто мова йде про вплив, який чиниться особистістю вчителя на учня.
Працюючи над індивідуальною науково-методичною темою,  цілеспрямовано  аналізуються  джерела науково-методичної  інформації, особливо отриманої в ході семінарів, виступів, в процесі консультацій, та безпосередньої роботи з вчителями та учнями, шляхом читання психолого-педагогічної літератури з проблеми.
На основі аналізу літератури та власних спостережень  визначається  особиста позиція до даної проблеми. Напрацьований теоретичний матеріал використовується у подальшій  практичній діяльності.


Науково-методична тема (проблема) - питання чи комплекс питань, які об’єктивно виникають в організації навчально-виховного процесу і розв’язок яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес. 

Немає коментарів:

Дописати коментар