Особистість учителя
особистості учня.
(Д. Ліханов)Проблемна тема психолога у 2019-2020 н.р. виходить з науково-методичних тем, над якими працює школа – «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних стандартів, розвитку національно-свідомої, креативної особистості» та психологічна служба міста – «Вплив оточуючого середовища на розвиток особистості дитини» і звучить наступним чином: «Вплив особистості вчителя на повноцінний розвиток особистості учня»
Актуальність даної теми
обумовлена важливістю соціальної ролі вчителя, його місцем і функціями у
суспільстві. Положення
про важливу, визначальну роль вчителя в процесі навчання і виховання є
загальновизнаним у всіх педагогічних науках. Як підкреслював П.Ф. Каптерев,
«особистість вчителя в обстановці навчання і виховання займає перше місце, ті
чи інші властивості його будуть підвищувати або знижувати виховний вплив
навчання і виховання». А Сухомлинський зазначав:
особистість учителя - це сила, яка може спонукати учня до багатьох дій.
Улюблений учитель, сприймається тільки позитивно, в нелюбимому учні не бачать
нічого хорошого.
Сфера впливу особистості вчителя охоплює інтелектуальну, емоційну, дієво-вольову сторони сприйняття учнів. Стійка професійно-педагогічна спрямованість особистості педагога відображається в його морально-етичному ставленні до своєї професії, у всьому характері його педагогічної і виховної діяльності. Це у великій мірі визначає успіх його діяльності, задоволеності роботою та спілкуванням з дітьми.
Сфера впливу особистості вчителя охоплює інтелектуальну, емоційну, дієво-вольову сторони сприйняття учнів. Стійка професійно-педагогічна спрямованість особистості педагога відображається в його морально-етичному ставленні до своєї професії, у всьому характері його педагогічної і виховної діяльності. Це у великій мірі визначає успіх його діяльності, задоволеності роботою та спілкуванням з дітьми.
Специфіка взаємодії
педагога з дітьми є традиційною для педагогічної психології. Ця проблема була
висвітлена у другій половині XX століття рядом психологів: Н.Ф.
Гоноболиною, Н.В. Кузьміною, В. Р. Мараловим та ін. При аналізі ситуації
взаємодії вчителя з учнями вітчизняні психологи, і педагоги в якості
найважливішого чинника цієї взаємодії відзначалася та обставина, що вчитель є
для учня не тільки джерелом корисної інформації, але і прикладом, зразком, в
тій чи іншій мірі визначає розвиток особистості кожного учня, тобто мова йде
про вплив, який чиниться особистістю вчителя на учня.
Працюючи над індивідуальною науково-методичною темою, цілеспрямовано аналізуються джерела науково-методичної інформації, особливо отриманої в ході
семінарів, виступів, в процесі консультацій, та безпосередньої роботи з
вчителями та учнями, шляхом читання психолого-педагогічної літератури з проблеми.
На основі аналізу літератури та власних спостережень визначається
особиста позиція до даної проблеми. Напрацьований теоретичний матеріал використовується
у подальшій практичній діяльності.
Науково-методична тема (проблема) - питання чи комплекс питань, які об’єктивно виникають в
організації навчально-виховного процесу і розв’язок яких передбачає суттєвий
практичний і теоретичний інтерес.
Немає коментарів:
Дописати коментар